SEA. Google Adverteren

Efficiënte aanpak Google Adverteren met de juiste zoekwoorden en doelgroepen? Start vandaag nog Met Brigitte SEA specialist voor het MKB

SEA specialist

Met Brigitte is SEA-specialist en deze afkorting staat voor Search Engine Advertising (SEA). Dit is het betaald plaatsen van advertenties in zoekmachines. Het wordt ook wel Google Ads genoemd omdat de zoekmachine Google in Nederland veruit het meeste wordt gebruikt als zoekmachine. SEA biedt je als bedrijf veel kansen. Het geneert leads en dus meer omzet. Als je zoekmachine adverteren op de juiste wijze inzet, wordt je bedrijf doelgericht gepromoot onder je potentiële klanten zodat ze:

  • Informatie gaan aanvragen via een contactformulier.
  • Offerte gaan aanvragen via een een offerteformulier.
  • Telefonisch contact met je opnemen voor meer informatie.
  • Je producten of diensten afnemen in de webshop.

zoekmachine adverteren SEA hoge ROI

 

Bekijk de referenties
Peter Potters
Peter PottersFintech entrepreneur Informer
Lees verder
At informer we want to thank Brigitte for her excellent contribution in the area of SEA: she helped the team to unravel the secrets of Google Ads, and setup some excellent campaigns for us; Not only was she very knowledgable in the possibilities of the system, but also guided the team towards critical thinking about their campaigns. Brigitte helped us embarking on new journeys in the area of digital marketing no man (in our team) has seen before....! thanks Brigitte for your focussed KPI based approach and getting us into the next era of digital marketing!

Google Ads: Search, Display and Video
Informer Netherlands and Informer Austria
Yorick Becker
Yorick BeckerDirecteur My Glossy
Lees verder
“Met Brigitte regelt voor mij de Google Ads voor My Glossy. Deze maand hebben wij een verdubbeling van de omzet genereert. Ik blij met de input van Met Brigitte”.
Wim van der Louw
Wim van der LouwDirecteur Drukkerij van der Louw
Lees verder
“Met Brigitte ontzorgt mij in de marketing communicatie. Zij schrijft onze digitale nieuwsbrieven, blogs en verzorgt de SEO voor onze diverse websites. Onze samenwerking verloopt prettig en geeft mij de ruimte om mij bezig te houden met andere  zaken.” 
Jennifer Hermes
Jennifer HermesPedicure Voorburg
Lees verder
“Ik ben ruim een jaar geleden van start gegaan met een eigen pedicure praktijk Pedicure Voorburg.

Voor het werven van nieuwe klanten heeft Met Brigitte diverse Google Ads campagnes ontwikkelt, die door haar geregeld worden geoptimaliseerd. Inmiddels heb ik een vaste klantenkring opgebouwd mede door Google Ads. Met minimale Google Ads kosten per maand en veel response heb ik de kosten 'in no time' terugverdiend. Belangrijk hierbij is dat Met Brigitte goed luistert naar mijn wensen. Ze is enthousiast en weet waar ze het over heeft.”
Max Bell
Max BellDirecteur bureau klanttevredenheid BigFeat
Lees verder
“Met Brigitte houdt mij scherp op het gebied van marketing en communicatie. Naar aanleiding van ons marketingplan pakken wij de website, nieuwsbrieven en social media aan en zetten deze middelen maximaal in om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Dat loopt gesmeerd.”
Previous
Next

80% van de Nederlanders zoekt dagelijks

Meer dan 80% van de Nederlanders zoekt dagelijks actief naar specifieke informatie in zoekmachines. Ze oriënteren zich op een bedrijf of zoeken naar meer informatie over producten of diensten. De zoekadvertenties worden vertoond wanneer de internetgebruiker een woord of woordgroep intypt. Wanneer de internetgebruiker in de zoekmachine op de advertentie klikt wordt deze doorverwezen naar de website van de adverteerder.

Hoog in de ranking zoekmachine adverteren of wel SEA

Wil je gaan adverteren dan is het belangrijk dat je bedrijf zo hoog mogelijk in de zoekresultaten komt te staan en zoveel mogelijk opvalt. Want internetgebruikers die een zoekopdracht invoeren, kijken vaak niet verder dan de eerste pagina van een zoekmachine en beoordelen de advertentie vaak binnen een seconde.

sea zoekmachine adverteren

Aantrekkelijke advertenties en goed converterende landingspagina’s

Met Brigitte wil graag het verschil maken als SEA-specialist net zoals ze dat doet als SEO-specialist. Dit doet zij door de juiste zoekwoorden te selecteren, aantrekkelijke advertenties te schrijven en de juiste doelgroepen te selecteren zoals leeftijd, interesse, geografie, tijdstip en geslacht. Maar ook zorgt zij voor de efficiënte verdeling van het budget en de biedstrategie. Daarnaast zet ze goede website pagina’s op die moet zorgen dat de websitebezoekers actie gaan ondernemen en uiteindelijk moet leiden tot meer aanvragen en/of aankopen. Dat kan al met een beperkt budget.

Aanpak SEA specialist

1e fase Strategische doelstelling

Voordat Met Brigitte voor u aan de slag gaat, bepaalt zij samen met u de doelgroepen, de strategische doelstelling, de communicatieboodschap, de Unique Selling Points (USP’s) en het budget.

Groei SEA

2e fase Plan van aanpak

Vervolgens gaat Met Brigitte aan de slag met een plan van aanpak voor de advertentiecampagnes.  Zij verricht zoekwoordenonderzoek, analyseert de concurrenten, bepaalt de strategie van de advertentiecampagnes, zorgt in overleg met de websitebouwer dat de campagnes meetbaar zijn en koppelt de Google Ads campagnes aan Google Analytics.

3e Fase Uitvoering Plan van Aanpak SEA specialist

Met Brigitte gaat voor u aan de slag met slimme zoekwoorden, wervende advertentieteksten en de juiste geografische, demografische en budgettaire instellingen.

 4e Fase Optimalisatie

Vervolgens gaat Met Brigitte de campagnes optimaliseren voor hogere bezoekersaantallen en meer conversie. Denk hierbij aan het verbeteren van de advertentieteksten, toevoegen of verwijderen van zoekwoorden en het optimaliseren van de doelgroepen, budgetten en biedingen. Dit doet zij aan de hand van analyses in Google Analytics en Google Ads. Deze informatie zal zij op afgesproken tijden met u delen.

zoekmachine adverteren google analytics

5e Fase Evaluatie, optimalisatie en eventueel nieuwe campagnes

Vele ondernemers denken dat na de optimalisatie de Google Ads campagnes wel staan en begeleiding niet meer nodig is. Maar dat is zeker niet het geval .

Begeleiding is niet overbodig want niets is er zo veranderlijk als de markt van behoeften en wensen van uw klanten.

 Vervolg

Met Brigitte adviseert u de markt continu te onderzoeken en te kijken naar nieuwe mogelijkheden, niches. Dit om in te spelen op de behoeften van uw doelgroep en uw advertentiecampagne erop af te stemmen.

Viert u uw 15-jarig bestaan of heeft u een interessante aanbieding? Ook hier geldt weer dat u uw advertentie hierop kunt af te stemmen. Zo kunt u een tijdstip instellen wanneer de aanbieding afloopt en dit automatisch in uw advertentie laten communiceren.

Het is ook van belang om uw concullega’s altijd een stapje voor te zijn.  Wanneer uw advertentiecampagnes zijn geoptimaliseerd, zullen uw concullega’s naar verwachting hun campagne hierop afstemmen. Voor u is het zaak om hier weer op in te spelen.

Ready to grow? Neem contact op Met Brigitte, SEA specialist voor het MKB.