Marketingplan

Marketingplan

Marketingplan

Een marketingplan bestaat uit een marketingstrategie, marketingdoelstellingen en marketingcommunicatiemiddelen, meetpunten  (KPI’s) en tijdsbestek. Hierin is bijvoorbeeld opgenomen:

  • Hoe u meer omzet kunt halen uit uw bestaande klanten.
  • Hoe we meer leads en dus meer omzet kunt genereren. 

Na de opdrachtformulering en de probleemstelling beschrijft Met Brigitte de huidige situatie van uw bedrijf. Zij beschrijft de sterktes en zwaktes van uw organisatie en de kansen en bedreigingen in de markt.  Aan de hand van deze SWOT analyse adviseert Met Brigitte in het marketingplan de marketingstrategie, marketingdoelstellingen en marketingmiddelen.marketingplan

Marktonderzoek (extern)Organisatie (intern)
  • Wie zijn uw concurrenten?
  • Welke producten of diensten verkopen zij?
  • Wat zijn de trends en ontwikkelingen?
  • Wat zijn de behoeften van uw klanten?
  • Wat zijn uw kwaliteiten?
  • Wat zijn de aandachtspunten?
  • Wat zijn de mogelijkheden?
  • Hoe positioneert u zich ten opzichte van uw concurrenten?
  • Wat zijn uw Unique Selling Points (USP’s)?

Om de marketingdoelstellingen te behalen bepaalt Met Brigitte voor elk marketingmiddel de meetpunten (KPI’s) die binnen een bepaald tijdbestek moeten worden gerealiseerd. Tevens berekent Met Brigitte het rendement op de investering (ROI) en maakt zij een planning.

Marketingplan is gefundeerd en praktisch

Het marketingplan is gefundeerd en praktisch uitvoerbaar en afgestemd op de markt en de mogelijkheden van de ondernemer.

Voorbeelden online marketingdoelstellingen

  • Branding: Het vergroten van naamsbekendheid met 20% in twee jaren.
  • Traffic: Het vergroten van het aantal websitebezoekers met 30% in een jaar.
  • Leads: 10% Van de websitebezoekers vragen binnen een jaar informatie aan via online formulier .
  • Sales: Een toename van omzet met 10% in twee jaren.
  • Klanten: Het werven van vier nieuwe klanten en daardoor omzetstijging van 10%.
  • Klantentrouw: Uw bestaande klanten besteden 20% meer binnen een jaar.
  • Aanbevelingen: 5% Van uw klanten geven positieve reviews via social media.

Voorbeelden inzet online marketingmiddelen

  • Website: Hoe gaan wij u website verbeteren voor meer bereik en interactie?
  • Zoekmachine: Hoe zorgt u er voor dat u online beter vindbaar bent met uw website?
  • Social media: Welke social media kanalen gaan wij inzetten met welke doelstellingen?
  • Storytelling en branding: Hoe maken wij content (berichten) en een planning voor meer interactie?
  • Digitale nieuwsbrief: Hoe effectief gaan wij bestaande klanten benaderen voor meer omzet?
  • Advertentie op Google Adwords en/of social media:  Welke doelstelling wilt u bereiken om nieuwe klanten te werven?

Voorbeelden Marketingplan

Voor onder andere klantonderzoek bureau BigFeat, Centeno Coaching, landelijk Bouwmanagementbureau De Verbouwregisseur heeft Met Brigitte een marketingplan geschreven.

Wenst u een marketingplan met resultaat?

Vul vrijblijvend het onderstaande contactformulier in en Met Brigitte neemt zo spoedig mogelijk contact met u op!rijblijvend contact met ons op voor informatie.