Adverteren op LinkedIn: Ontdek hoe je leads genereert met een effectieve strategie

Brigitte is een liefhebber van schaken. Ze komt uit een ondernemersfamilie en is resultaatgericht. Zet jij met haar de eerste stap?

Zoek je iemand die je helpt met het genereren van kwalitatieve B2B leads door te adverteren op LinkedIn?

Dan is Met Brigitte is jouw marketingpartner. Ze heeft ruime ervaring in het ontwikkelen van effectieve marketingstrategieën voor technisch georiënteerde bedrijven. Daarmee weet zij precies hoe zij jouw boodschap op het juiste moment bij de juiste doelgroepen kan brengen. Met minimaal budget en minimale input van jouw kant!

Zet je de stap voor resultaat
Brigitte houdt van puzzelen. Of het nu gaat om het vinden van de ideale potentiële klanten, het zo aantrekkelijk mogelijk presenteren van je aanbod of het ontwikkelen van pakkende visuals voor jouw LinkedIn advertentie campagnes. Daarnaast optimaliseert ze doelgroepen, biedingen en budgetten tot in de kleinste details en gaat net zolang door totdat er resultaten zijn bereikt!

Voor Tractel heeft Brigitte als interim digital marketeer leads genereert door te adverteren op LinkedIn voor onder andere UK, Frankrijk, Italië, België en Nederland.

Referenties

Waarom Met Brigitte? 

Waarom kiezen voor adverteren op LinkedIn?

LinkedIn is hét platform voor B2B-marketing. Hier bereik je de professionals en besluitvormers die actief op zoek zijn naar oplossingen zoals die van jou. Naast organische berichten en Sales Navigator (tool om interactie aan te gaan met de juiste prospects gericht op de boodschap) zijn LinkedIn-advertenties een krachtige manier om je zichtbaarheid te vergroten én kwalitatieve leads binnen te halen.

De klantreis: van onbekend naar loyale fan

Succesvol adverteren op LinkedIn begint met een doordachte marketingfunnelstrategie. 

  1. Je start met het vergroten van de naamsbekendheid van je bedrijf wanneer je doelgroepen nog niet weten wie je bent en wat je aanbiedt. 
  2. Vervolgens inspireer je jouw doelgroepen met relevante giveaway. Denk aan een whitepaper dat inspeelt op het probleem dat zij ervaren en waarvoor jij een oplossing biedt. Hiermee beïnvloed je jouw doelgroepen zodat ze je oplossing gaan overwegen. 
  3. Daarna overtuig je de potentiële klanten om actie te ondernemen die gericht zijn op jouw aanbod, bijvoorbeeld door het aanbieden van een demo of een “free trial”‘. Je verricht acquisitie en transformeert potentiële klanten naar betalende klanten.
De marketingfunnel adverteren op LinkedIn

 

Zoek je een (interim) marketeer die je kan ondersteunen bij de marketing van jouw bedrijf?

Iemand die flexibel inzetbaar is van 1 dagdeel tot een aantal dagen per week en kennis heeft naast LinkedIn campagnes ook van Google Ads, SEO en e-mail campagnes?

Bel:  06 -10221962
 
 

Met Brigitte heeft de volgende disciplines in huis:

  • SEA specialist (Google Ads en Microsoft) 
  • SEO specialist
  • Adverteren op LinkedIn
  • Marketing Automation
  • Digital Marketeer
  • Allround online marketeer
  • Projectmanager Marketing

Mogelijkheden

  • Op kantoor of op afstand
  • Flexibel en betaalbaar
  • 1 Dagdeel tot een aantal dagen

Geen koude acquisitie 

Laat je echter één stap in de funnel achterwege, dan kan dit leiden tot frictie. Deze frictie ontstaat doordat je potentiële doelgroepen niet voldoende zijn “opgewarmd” of overtuigd om de volgende stap te zetten. Ze hebben simpelweg nog niet genoeg vertrouwen of interesse opgebouwd in je bedrijf en oplossingen. Koude acquisitie zonder een geleidelijke opbouw levert daardoor zelden resultaten op. Het proces moet stapsgewijs verlopen, zodat je doelgroepen zich op een natuurlijke manier door de funnel beweegt voor leads. Met Brigitte heeft veel kennis hiervan en weet hoe dit moet worden opgepakt.

Hoe werkt de samenwerking met Met Brigitte?

Samen doorlopen we vijf stappen om jouw LinkedIn advertentiecampagnes succesvol te maken:

  1. Strategie ontwikkelen: Een full-funnelmarketing aanpak op maat, van naamsbekendheid,  betrokkenheid tot conversies (leads). Hiervoor is het belangrijk te weten in welke fase je (potentiële) doelgroepen zich bevinden alvorens wij aan de slag gaan.
  2. Aanbod, boodschap en content bepalen: Wat gaan we aanbieden, en hoe brengen we dit effectief over naar jouw doelgroepen afhankelijk welke fase zij zich bevinden.
  3. Visuele content ontwerpen: Met Brigitte ontwikkelt samen met je creatieve en opvallende visuals die direct de aandacht trekken en jouw boodschap versterken.
  4. Campagnes opzetten en optimaliseren: Met Brigitte is continu bezig de campagnes te finetunen: kleine aanpassingen in de doelgroepen of advertentietekst kunnen het verschil maken tussen middelmatige campagnes en méér leads.
  5. Evaluatie en verbetering: Met Brigitte analyseert de resultaten op basis van performance en demografische data en stuurt waar nodig bij, zodat jouw LinkedIn campagne optimaal presteert.

Ontvang één gratis advies voor meer leads

Wil je meer kwalitatieve leads genereren door te adverteren op LinkedIn? Brigitte regelt dit graag voor je. In het begin heeft ze wat input van je nodig, maar daarna neemt ze alles uit handen. Downlaod de gratis checklist en vraag vandaag nog een vrijblijvend gesprek aan. Met Brigitte heeft succesvolle LinkedIn campagnes opgezet voor onder andere Tractel en NTI CAD & Company. Ontdek hoe zij met haar expertise je helpt het maximale uit je LinkedIn-advertenties te halen met zo weinig mogelijk budget. Tijdens de intake bespreken we zowel de huidige situatie van jouw bedrijf als de gewenste resultaten. Tot snel!